Echipari din otel sau aluminiu greutate versus rezistenta

Pentru a intelege mai bine situatia actuala in raportul greutate/rezistenta dintre otel si aluminiu, este bine sa ne intoarcem la anii 70 in sectorul auto.

De fapt, la acea vreme, masinile, desi erau foarte mici, inregistrau greutati foarte mari.
La acea vreme, unele marci de autovehicule au trecut la utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea automobilului, ajutand asftel la cresterea performantei masinii. 
La inceputul anilor 90, a existat o noua schimbare si anume s-a revenit la utilizarea otelului pentru fabricarea masinilor.

Ce a cauzat aceasta schimbare in sectorul automotiv?

S-au dezvoltat tehnici pentru producerea otelurilor de inalta rezistenta. Avem masini de dimensiuni mari, dar care cantaresc putin.
Pentru a da un exemplu, volumul unui Fiat 1.100 din trecut este egal cu un Fiat Punto in ziua de astazi, cu diferenta ca primul a cantarit 1.300 kg. iar al doilea 750 Kg.

Masini de astazi au o rezistenta mult mai mare la impact in comparatie cu masinile din trecut. Scaderea greutatii nu se datoreaza exclusiv reducerii otelului utilizat, ci si unei utilizari mai mari a materialelor plastice si a derivatilor.

Pentru a satisface nevoile consumatorului, producem toate partile portante ale liniei TI-VAN, cum ar fi: dulapurile cu rafturi si sertare cu acest tip de otel de inalta rezistenta, lasand peretii despartitori, usi rabatabile si diverse accesorii din aluminiu.

Sa descoperim unele calcule impreuna

  • Otelul clasic folosit pana acum are o rezistenta la rupere de 20 kg / mm.q. amintiti-va ca greutatea specifica a otelului pe decimetru / cub este de 7,8 kg.
  • Otelul de inalta rezistenta (HC 420 LA utilizat de Tecnolam) este de 60 Kg./mm.q. cu o greutate specifica de 7,8 kg pe decimetru / cub.
  • Aluminiu are o rezistenta la rupere de 15 kg / mmq. cu o greutate specifica pe decimetru / cub de doar 2,7 kg.

Dupa cum se poate vedea din datele de mai sus, aluminiul este de patru ori mai slab decat otelul HC 420 LA si, prin urmare, daca vrem sa avem un mobilier din aluminiu cu aceeasi rezistenta ca cea in otel, va trebui sa marim grosimile de patru ori si in acel moment vom avea 2,7 kg. x 4 = 10,8 Kg. contra 7,8 kg. din otel HC 420LA.

In cele din urma, daca doriti sa realizati mobilier din aluminiu cu aceleasi caracteristici ca otelul de inalta rezistenta, ar trebui sa fie si mai greu cu aproximativ 30%.

Tot acest concept este confirmat si de un sector precum cel al productiei auto, care a identificat aceasta diferenta si a abandonat aluminiul pentru a reveni la aceste noi tipuri de otel.

Concluzii

Pentru sectorul echiparii autovehiculelor, incercam intotdeauna sa oferim materiale de cea mai buna calitate.

A fi clientul nostru este sinonim cu siguranta la locul de munca si calitatea rezultatelor.

Obtinerea celor mai bune rezultate pentru dvs. este ceea ce vizam cu totii atunci cand facem o achizitie pentru a ne imbunatati autoutilitara.

Oferim transparenta completa asupra materialelor utilizate si asistenta totala si o randare 3D gratuita pentru a putea vizualiza rezultatele obtinute inainte de finalizarea comenzii. In plus va oferim o garantie de 3 ani pentru produsele tecnolam achizitionate.

© 1981 - 2021 Tecnolam Romania. Toate drepturile rezervate. T Tecnolam este marca inregistrata la OSIM cu nr. depozit M 2014 06953