Echipări din oțel sau aluminiu greutate versus rezistență

Pentru a înțelege mai bine situația actuală în raportul greutate/rezistență dintre oțel și aluminiu, este bine să ne întoarcem la anii 70 în sectorul auto.

De fapt, la acea vreme, mașinile, deși erau foarte mici, înregistrau greutăți foarte mari.
La acea vreme, unele mărci de autovehicule au trecut la utilizarea aluminiului pentru a reduce greutatea automobilului, ajutând asftel la creșterea performanței mașinii. 
L începutul anilor 90, a existat o nouă schimbare și anume s-a revenit la utilizarea oțelului pentru fabricarea mașinilor.

Ce a cauzat această schimbare în sectorul automotiv?

S-au dezvoltat tehnici pentru producerea oțelurilor de înaltă rezistență. Avem mașini de dimensiuni mari, dar care cântăresc puțin.
Pentru a da un exemplu, volumul unui Fiat 1.100 din trecut este egal cu un Fiat Punto în ziua de astăzi, cu diferența că primul a cântărit 1.300 kg. iar al doilea 750 Kg.

Mașini de astăzi au o rezistență mult mai mare la impact în comparație cu mașinile din trecut. Scăderea greutății nu se datorează exclusiv reducerii oțelului utilizat, ci și unei utilizări mai mari a materialelor plastice și a derivaților.

Pentru a satisface nevoile consumatorului, producem toate părțile portante ale liniei TI-VAN, cum ar fi: dulapurile cu rafturi și sertare cu acest tip de oțel de înaltă rezistență, lăsând pereții despărțitori, uși rabatabile și diverse accesorii din aluminiu.

Să descoperim unele calcule împreună

  • Oțelul clasic folosit până acum are o rezistență la rupere de 20 kg / mm.q. amintiți-vă că greutatea specifică a oțelului pe decimetru / cub este de 7,8 kg.
  • Oțelul de înaltă rezistență (HC 420 LA utilizat de Tecnolam) este de 60 Kg./mm.q. cu o greutate specifică de 7,8 kg pe decimetru / cub.
  • Aluminiu are o rezistență la rupere de 15 kg / mmq. cu o greutate specifică pe decimetru / cub de doar 2,7 kg.

După cum se poate vedea din datele de mai sus, aluminiul este de patru ori mai slab decât oțelul HC 420 LA și, prin urmare, dacă vrem să avem un mobilier din aluminiu cu aceeași rezistență ca cea în oțel, va trebui să mărim grosimile de patru ori și în acel moment vom avea 2,7 kg. x 4 = 10,8 Kg. contra 7,8 kg. din oțel HC 420LA.

În cele din urmă, dacă doriți să realizați mobilier din aluminiu cu aceleași caracteristici ca oțelul de înaltă rezistență, ar trebui să fie și mai greu cu aproximativ 30%.

Tot acest concept este confirmat și de un sector precum cel al producției auto, care a identificat această diferență și a abandonat aluminiul pentru a reveni la aceste noi tipuri de oțel.

Concluzii

Pentru sectorul echipării autovehiculelor, încercăm întotdeauna să oferim materiale de cea mai bună calitate.

A fi clientul nostru este sinonim cu siguranța la locul de muncă și calitatea rezultatelor.

Obținerea celor mai bune rezultate pentru dvs. este ceea ce vizăm cu toții atunci când facem o achiziție pentru a ne îmbunătăți autoutilitara.

Oferim transparență completă asupra materialelor utilizate și asistență totală și o randare 3D gratuită pentru a putea vizualiza rezultatele obținute înainte de finalizarea comenzii. În plus vă oferim o garanție de 3 ani pentru produsele tecnolam achiziționate.

Sună Mesaj